آموزش کامل سئو SEO

آموزش کامل سئو SEO

آموزش کامل سئو SEO

آموزش کامل سئو SEO :

SEO چیست؟ راهنمای فوق العاده سریع برای بهینه سازی موتور های جستجو را مطالعه می کنید!

⦁ SEO چیست؟
Search Engine Optimization یا به اختصار SEO به معنای بهینه سازی موتور های جستجو می باشد که یک روش کاملا تضمینی برای افزایش تعداد و کیفیت بازدیدکنندگان وب سایت شما به واسطه ی بهبود بخشیدن به نتایج موتور جستجوی الگوریتمی، می باشد.
تحقیقات نشان می دهد؛ وب سایت های که در صفحه اول گوگل قرار دارند، تقریبا ۹۵% از کلیک ها را دریافت می کنند، و همچنین مطالعات نشان می دهد که لینک های که در اوایل صفحه گوگل ظاهر می شوند دارای نرخ کلیک(CTR) بالاتر و طبیعتاً ترافیک بیشتر هستند که این موارد مربوط به سئو (SEO) هستند و باعث دیده شدن سایت و در نهایت افزایش تعداد مخاطبان می شود.
باید بدانید!
CTR (click through rate)، نرخ کلیک نسبت به رتبه است که به طور کلی به آن نرخ کلیک می گویند و برای محاسبه نرخ کلیک ابتدا باید تعداد کلیک کاربران بر روی لینک سایت را بدست آورد و سپس آن را بر تعداد نمایش صفحه وب سایت به کاربران تقسیم کرد که با استفاده از ابزار های تحلیل سئو و آنالیز سایت به راحتی می توانید CTR سایت خود را مشاهده کنید

نتایج جستجوی موتوری های جستجو گوگل وابسته به الگوریتم های مورد استفاده است (مانند الگوریتم های: “طبیعی”، “ارگانیک” و “رایگان”)، برخی از الگوریتم های باعث می شوند لینک وب سایت شما در ازای کلیک، هزینه تبلیغات خود را پرداخته کند، که به اصطلاح به آنها pay-per-click می گویند. این روش تبلیغات به نوعی، نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می شود. برای وضوح بیشتر به تصویر زیر دقت کنید که پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان به وب ‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک ‌ها و مراجعه به آن رسانه، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند:

تصویر ۱به لینک سبز رنگ در زیر لینک اصلی توجه کنید
همچنین لیست های مختلف دیگری وجود دارد که می تواند در نتایج گوگل ظاهر شوند، مانند: لیست نقشه ها، ویدئو ها، نمودار و قسمت بیشتر.
سئو (SEO) می تواند به سایت شما در بهتر دیده شدن در نتایج گوگل کمک کند.

⦁ SEO چگونه کار می کند ؟!
گوگل (بینگ، یاهو و …) نتایج جستجوی خود را عمدتا بر اساس ارتباط و کسب اجازه از صفحات اینترنتی ایندکس شده بنا بر پرس و جوی مربوطه کاربران برای ارائه بهترین پاسخ، پیشنهاد می دهد.
گوگل با استفاده از، بیش از ۲۰۰ نشان نحوه امتیاز دادن به صفحات موجود در نتایج جستجو خود مشخص می کند که سئو (SEO) شامل فعالیت های فنی و خلاقانه برای تاثیر گذاری و بهبود برخی از این نشان های مشخص شده است. گاهی اوقات بهتر است که بیش از حد به رسیدن به همه ی نشان های رتبه بندی تمرکز نکنیم و به هدف وسیع تری از گوگل نگاهی بیندازید تا بهترین پاسخ را برای کاربران خود ارائه کنید.
به هرحال، اگر با استفاده از قوانین سئو (SEO) سایت خود را بهینه کنید می توانید اطمینان داشته باشید که وب سایت شما برای هر کلمه که افراد در موتور های جستجو تایپ می کنند وب سایت شما، در دسترس است، همچنین از لحاظ فنی کاملا تکنیکی می شود، وب سایت شما علاوه بر سئو با داشتن محتوای مفید و کیفیت عالی در بهبود جهت بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می تواند مفید باشد. همچنین سئو می تواند یک تجربه عالی از کسب و کار اینترنتی را برای شما رقم بزند.

⦁ چگونه می توانم SEO را برای سایت خودم انجام دهم ؟!
سئو (SEO) شامل فعالیت های تکنیکی و خلاقانه است که اغلب به ” Onsite SEO” و ” Offsite SEO” گروه بندی می شوند. این اصطلاحات کاملا تاریخی است، اما درک و فهمیدن آن ها می تواند بسیار مفید باشد چرا که؛ عملکرد های را تقسیم میکند و در هر دسته جا می گیرند می تواند بر روی یک وب سایت انجام شود. لازم به ذکر است که هر کدام از این تکنیک ها نیاز به متخصص دارد.

⦁ Onsite SEO:
Onsite SEO به فعالیت های مربوط به بهبود قابلیت های بصیری اشاره دارد. در واقع به داشتن ساختار داخلی صحیح با حفظ اصول سئو و استفاده از افزونه های مناسب اشاره دارد.
این به معنی بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای مساعد کردن وضعیت دسترسی است، برخی از فعالیت های مربوط به این دسته بندی عبارت است از:

⦁ تحقیق در مورد کلمات کلیدی:
تجزیه و تحلیل انواع کلمات و تکرار آنها و استفاده شدن برخی کلمات توسط مشتریان برای پیدا کردن خدمات، مارک و یا محصولات می تواند به انتخاب صحیح کلمات کلیدی کمک کند.
⦁ بازرسی تکنیکی:
اطمینان از اینکه ساختار وب سایت شما فنی باشد و عاری از هرگونه لینک شکسته، خطای ۴۰۴ و… باشد که علاوه بر رعایت قوانین اولیه باید سئو را به آنها اضافه کرد.

⦁ بهینه سازی onsite :
این مورد می تواند شامل موارد ذیل باشد: بهبود ساختار محتوای داخل وب سایت، تنظیم داخلی صفحات، هماهنگی صفحات و محتوای مرتبط برای بهبود اولویت بندی کلمات کلیدی و جستجوی عبارات مربوط به جستجو مورد نیاز کاربران.

⦁ تجربیات کاربر:
مهم ترین وظیفه شما در طراحی یک سایت فوق العاده ، “اعتماد سازی” است. شما با داشتن کلمات و محتوای مناسب می توانید جادو کنید 😍. اگر محتوای قوی در سایت باشد شما تخصص، اقتدار و اعتماد را می توانید به راحتی به مخاطب منتقل کنید، در نهایت بهترین تجربه ی ممکن را می توانید برای کاربران خود در مقایسه با رقیب های خود رقم بزنید.
لیست فوق تنها تعداد کمی از فعالیت های مرتبط با Onsite SEO به عنوان یکی از دسته های کاربردی سئو می باشد.

⦁ Offsite SEO:
Offsite SEO به آن دسته از فعالیت ها که مربوط به ویژگی های ظاهری است، اشاره می کند. در واقع این دسته شامل نوعی طراحی وب سایت است که علاوه بر داشتن قالبی متفاوت و منحصر به فرد، دارای مطالب تبلیغاتی در درون قالب است نه صرفا درون محتوای صفحه وب سایت . اغلب از این دسته، به عنوان “ساختمان لینک ها” یاد می شود که هدف آن افزایش تعداد لینک های معتبر از سایر وب سایت ها است، همچنین موتور های جستجو از سئو استفاده شده در وب سایت شما به عنوان یک امتیاز جهت رای اعتماد برای جواب به سوالات کاربران استفاده می کنند.
برخی از فعالیت های که در این دسته قرار می گیرند، شامل لیست زیر است:
⦁ محتوا (“بازاریابی”):
وب سایت های معتبر معمولا مطالب فوق العاده ای را درون محتوای خود لینک داده اند، بنابراین ایجاد محتوای شگفت انگیز می تواند به ایجاد لینک های جذاب و مفید کمک کند. این مورد می تواند شامل هدایت به سایت های لینک داده شده درون محتوا باشد.
⦁ دیجیتال PR:
PR ارائه دهنده دلایل مطلوب برای وب سایت های دیگر جهت استفاده و لینک دادن به وب سایت شما است. این ممکن است به نوعی جریان خبر داخلی باشد، ارتباط لینک از طریق کلمات کلیدی بین صفحات، یکی از روش های بهینه سازی در این دسته از تقسیم بندی سئو می باشد. برای اینکه بتوانید کاربر خود را بیشتر درگیر سایت شما کنید، بهتر است که بین صفحات، یک ارتباط لینکی برقرار کنید.

⦁ شناساندن & ترویج:
این مورد شامل برقراری ارتباط با روزنامه نگاران کلیدی، وبلاگ نویسان، مدیران مربوط به برند و مارک مربوطه، محتوا یا PR برای کسب پوشش بیشتر و در نهایت کسب پیوندهایی به وب سایت است. منظور از این مورد، تبلیغ وب سایت برای صاحبان کسب و کار است که در مقالات آتی در این مورد صحبت خواهد شد.

یک قانون خوب برای دانستن اینکه آیا لینک داده شده به وب سایت دارای ارزش است یا خیر، بررسی کیفیت ترافیک ارجاع (کاربران و مخاطبانی که روی لینک سایت شما کلیک می کند) می باشد. اگر سایت شما هیچ بازدید کننده ای نداشته باشد، یا مخاطبان شما نا مربوط هستند (یعنی با تایپ کلمه اشتباه به صفحه شما هدایت شده اند)، ممکن است لینک استفاده شده، چنان که باید دارای اعتبار نیست.
مهم این است که به یاد داشته باشید طرح های لینک مانند خرید لینک ها، تبادل لینک ها بیش از حد، یا مجموعه لینک های با کیفیت پایین و مقالات که هدف آنها دستکاری رتبه بندی سایت است، برخلاف دستورالعمل ها و قوانین گوگل هستند و آنها می توانند به دلیل اینکه شما قوانین را زیر پا گذاشته اید، سایت شما را بلاک کنند.

بهترین و پایدار ترین رویکرد برای بهبود لینک های ورودی به یک وب سایت این است که؛ لینک های مربوط به محتوای وب سایت ارائه دهید و از استفاده از لینک های نا مربوط پرهیز کنید.
در نهایت پیشنهاد می شود برای یادگیری صفر تا صد اصول سئو آموزش های سایت فارسی پی اس دی دنبال کنید.
همچنین می توانید برای انجام کاراهای سئو با متخصصین ما در ارتباط باشید 😊.

 

Amin-KaizeR

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*